Toyota Celica 1,6STi 16V
Byłem szczęśliwym posiadaczem Toyoty Celica V generacji. Moje autko było z 1991 roku z silnikiem 1,6 STi V16 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min.
Wnętrze jak na wiek samochodu bardzo wygodne. Kubełkowe siedzenia z podparciami nie pozwalały na przesuwanie się podczas pokonywania ostrych zakrętów. Auto miało bardzo dobrą przyczepność do drogi.
Miałem wstawioną instalacje gazową BRC.
Z tą instalacją celica nie traciła na mocy, zarówno na benzynie jak i na gazie sprawowała się tak samo.
Spalanie było zależne od prędkości:
9 l/80-100km/h
10 l/ 100-130km/h
11 l/ ......
Toyote wspominam bardzo dobrze, małe sportowe auto. Z gazem, o bardzo małym spalaniu. Tanie w utrzymaniu, tanie opłaty, ale również bardzo tanie części. Samochód niezawodny, jeśli się dba. Przejechałem nim ponad 50 tys. kilometrów i nic więcej nie zmieniłem jak podstawowe rzeczy: olej, filtry, klocki. Sportowe zawieszenie tego auta wytrzymało warunki dróg w naszym kraju.
V Generacja
|
| V generacja |

Toyota Celica T180 |
| Okres produkcji |
1989-1993 |
| Dane techniczne |
| Typy nadwozia |
3-drzwiowy liftback
2-drzwiowe coupé
2-drzwiowy kabriolet |
| Silniki |
Benzynowe:
R4 1,6 l
R4 1,8 l
R4 2,0 l
R4 2,0 l turbo
R4 2,2 l |
| Skrzynia biegów |
4-biegowa automatyczna
5-biegowa manualna |
| Rodzaj napędu |
przedni / AWD |
| Długość |
4420 mm |
| Szerokość |
1704 mm |
| Wysokość |
1280 mm |
| Rozstaw osi |
2525 mm |
| Poj. zbiornika paliwa |
60 l |
Celica piątej generacji trafiła do produkcji we wrześniu 1989 już
jako rocznik 1990. Samochód charakteryzował się nadwoziem o bardziej
zaokrąglonych kształtach niż w przypadku poprzedni generacji. Długość
samochodu nieznacznie wzrosła, rozstaw osi pozostał niezmieniony.
Samochód występował w wersjach liftback oraz coupe, od 1991 roku
dostępny był także jak kabriolet. Produkcję zakończono po czterech
latach - w 1993 roku
[8].
| Wersja |
Silnik: |
Układ zasilania: |
Średnica × skok tłoka: |
St. sprężania: |
Moc maksymalna: |
Maks. moment obrotowy |
V-max: |
Przyspieszenie 0-100 km/h: |
| Silniki benzynowe: |
| 1.6 STi |
R4 1,6 l (1587 cm³), SOHC |
gaźnik |
81,00 mm × 77,00 mm |
9,5:1 |
105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min |
142 N•m przy 3200 obr/min |
200 km/h |
11,0 s |
| 2.0 GT |
R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC |
wtrysk |
86,00 mm × 86,00 mm |
10,0:1 |
156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min |
186 N•m przy 4800 obr/min |
220 km/h |
8,4 s |
| 2.0 All-Trac[14] |
R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC, turbo |
wtrysk |
86,00 mm × 86,00 mm |
8,8:1 |
203 KM (149 kW) przy 6000 obr/min |
271 N•m przy 3200 obr/min |
225 km/h |
7,0 s |
Toyota Celica V generacji to auto sportowe o klasycznej ponadczasowej sylwetce, które znalazło wielu wielbicieli nie tylko w Polsce, szkoda tylko, że coraz trudniej znaleźć do niego niektóre oryginalne części.
OdpowiedzUsuń