Moje pierwsze auto

Toyota Celica  1,6STi 16V

        Byłem szczęśliwym posiadaczem Toyoty Celica V generacji. Moje autko  było z 1991 roku z silnikiem 1,6 STi V16           105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min.

      Wnętrze jak na wiek samochodu bardzo wygodne. Kubełkowe siedzenia z podparciami nie pozwalały na przesuwanie się podczas pokonywania ostrych zakrętów. Auto miało bardzo dobrą przyczepność do drogi.

     Miałem wstawioną instalacje gazową BRC. 

     Z tą instalacją celica nie traciła na mocy, zarówno na benzynie jak i na gazie sprawowała się tak samo. 

Spalanie było zależne od prędkości:

  • 9 l/80-100km/h

    10 l/ 100-130km/h

    11 l/ ......


        Toyote wspominam bardzo dobrze, małe sportowe auto. Z gazem, o bardzo małym spalaniu. Tanie w utrzymaniu, tanie opłaty, ale również bardzo tanie części. Samochód niezawodny, jeśli się dba. Przejechałem nim ponad 50 tys. kilometrów i nic więcej nie zmieniłem jak podstawowe rzeczy: olej, filtry, klocki. Sportowe zawieszenie tego auta wytrzymało warunki dróg w naszym kraju.

 

V Generacja


V generacja
Toyota Celica T180
Toyota Celica T180
Okres produkcji 1989-1993
Dane techniczne
Typy nadwozia 3-drzwiowy liftback
2-drzwiowe coupé
2-drzwiowy kabriolet
Silniki Benzynowe:
R4 1,6 l
R4 1,8 l
R4 2,0 l
R4 2,0 l turbo
R4 2,2 l
Skrzynia biegów 4-biegowa automatyczna
5-biegowa manualna
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4420 mm
Szerokość 1704 mm
Wysokość 1280 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Poj. zbiornika paliwa 60 l

 

Celica piątej generacji trafiła do produkcji we wrześniu 1989 już jako rocznik 1990. Samochód charakteryzował się nadwoziem o bardziej zaokrąglonych kształtach niż w przypadku poprzedni generacji. Długość samochodu nieznacznie wzrosła, rozstaw osi pozostał niezmieniony. Samochód występował w wersjach liftback oraz coupe, od 1991 roku dostępny był także jak kabriolet. Produkcję zakończono po czterech latach - w 1993 roku[8].
Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy V-max: Przyspieszenie 0-100 km/h:
Silniki benzynowe:
1.6 STi R4 1,6 l (1587 cm³), SOHC gaźnik 81,00 mm × 77,00 mm 9,5:1 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min 142 N•m przy 3200 obr/min 200 km/h 11,0 s
2.0 GT R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC wtrysk 86,00 mm × 86,00 mm 10,0:1 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min 186 N•m przy 4800 obr/min 220 km/h 8,4 s
2.0 All-Trac[14] R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC, turbo wtrysk 86,00 mm × 86,00 mm 8,8:1 203 KM (149 kW) przy 6000 obr/min 271 N•m przy 3200 obr/min 225 km/h 7,0 s

1 komentarz:

  1. Toyota Celica V generacji to auto sportowe o klasycznej ponadczasowej sylwetce, które znalazło wielu wielbicieli nie tylko w Polsce, szkoda tylko, że coraz trudniej znaleźć do niego niektóre oryginalne części.

    OdpowiedzUsuń